Podněty, stížnosti, nemocniční ombudsman
Nemocniční ombudsman je osobou pověřenou vyřizováním stížností a pochval, pomáhá jednotlivcům, pacientům i zdravotníkům a zároveň odhaluje systémové nedostatky a usiluje o nápravu. Náprava je zajištěna vytvořením nových vnitřních předpisů, které pomohou konfliktním situacím předcházet. Jeho úkolem je chránit práva pacientů a pomáhat řešit vzniklé problémy související s možným porušením povinností poskytovatele. Primární rolí je předcházení vzniku soudních sporů, a to řešením záležitosti smírným způsobem za účasti stěžovatele i poskytovatele.
Nemocniční ombudsman (NO) je vázán mlčenlivostí.
Kdo se může na NO obracet:
- Pacient, jeho zákonný zástupce nebo opatrovník.
- Osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel.
- Osoba zmocněná pacientem.
Kam se může stěžovatel obracet: ombudsman@nrc.agel.cz (e-mail pověřeného nemocničního ombudsmana Mgr. Kataríny Macinauerové, MBA)
Jak NO vyřizuje stížnost:
- Přijímá stížnost a bez zbytečného odkladu o přijetí stížnosti informuje stěžovatele.
- Eviduje stížnost.
- Zjišťuje, co se objektivně stalo.
- Vede ústní projednání stížnosti.
- Zprostředkovává komunikaci mezi stěžovatelem a zástupci Poskytovatele.
- Pokud to je vhodné, průběžně stěžovatele informuje o průběhu vyřizování stížnosti.
- Vyhodnocuje, zda je činnost „důvodná“, „částečně důvodná“, „nedůvodná“, „neoprávněná“, „nepřezkoumatelná“.
- Obeznamuje stěžovatele o výsledku vyřízení stížnosti.
Protože klademe důraz na kvalitu poskytovaných služeb, jsme přístupni Vašim podnětům a připomínkám.
V případě, že nejste spokojeni s nemocniční nebo ambulantní péčí, můžete projednat své námitky také s vedoucími pracovníky oddělení nebo můžete k projednání oslovit přímo vedení nemocnice.
Co se týče podání stížností – s tou se vždy obracejte na nemocničního ombudsmana. V případě, že nebude k dispozici, můžete stížnost v písemné podobě předat na sekretariátu nemocnice (budova ředitelství, 1. patro, tel.: 323 627 520, Po–Pá v čase 8:00–15:00 hod.). Stížnost bude k vyřízení předána nemocničnímu ombudsmanovi co nejdříve to bude možné.